Varför så orättvist?

Om en hund vore din lärare, skulle du kanske lära dig saker som dessa:

♥ När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
♥ Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.
♥ Bits inte när det räcker med att morra.
♥ Låt andra veta när de inkräktar på ditt område.
♥ Spring, hoppa och lek en stund varje dag.
♥ Ta en tupplur då och då, och…… sträck alltid på dig innan du stiger upp.
♥ Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.
♥ Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset.
♥ När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen.
♥ Oavsett hur ofta du får skäll – tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.
♥ Njut av den enkla glädjen i en promenad.
♥ Var lojal.
♥ Låtsas aldrig vara något du inte är.
♥ Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det.
♥ När någon har en dålig dag – var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara. ♥♥♥

Älskade fantastiska helt underbara djur!
Ibland kollar jag på Zesar "mannen som talar med hundar" och som han säger "det är inte rasen  det är fel på, det är ägarens uppfostran" han sa ungefär så i ett avsnitt när jag kolla och det är ju sant. Många påstår att en pitbull, schäfer eller en annan ras är den "farligaste" rasen, men det är inte rasen som är "elak" en pitbull kan vara precis lika mycket uppfostrad som tillexempel en golden. Eller tvärt om! Ta ansvar när du skaffar ett djur. Lämna det inte på gatan eller kanske till och lägga den i en countainer som vissa gör :'( ooh ...
Men en sak som jag har funderat på också är, varför är det fel att bryta nacken på en katt eller en hund om det inte är det på en fisk? Jag äter fisk och jag tycker också det är mysigt att fiska men man tänker inte likadant, VARFÖR...?



Kommentarer
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting

- tack :)

2012-01-14 @ 16:20:10
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fin blogg!

Allt bra?? =)

2012-01-14 @ 17:57:06
URL: http://franvalptillvuxensmatte.blogg.se/

♥Kommentera gärna, men tänk på vad du skriver och det gäller inte bara hos mig. Skulle du nu kommenterna så ska du få en till läsare för jag kommer svara på den! Tack i förhand och jag hoppas du får en fortsatt bra dag!! Länkbyten - gör jag ibland, det skadar inte att fråga. Bloglovin'- Jag finns på bloglovin och det är samma där fråga så får vi se. OBS! Kopiera inte mina bilder utan tillåtelse!

♥Ditt Fina Namn:
♥Du kanske kommer tillbaka?

♥E-postadress: (Bara jag ser den)

♥Din hemsida:

♥Din kommentar nedan:

Trackback
RSS 2.0