finsk lapphund

Lite information om Fisk lapphund. Den rasen Lili är asså ;)

Finsk lapphund är en spetshund; intelligent, modig, lugn, läraktig och arbetsvillig med mjuka drag, trogen och med en päls som lämpar sig för arktiskt klimat. Den är lämplig för vallning, särskilt renvallning, och kan användas som jakthund, ofta till småvilt, och även som spårhund. Den har goda egenskaper som lämpar sig väl för alla hundsporter.

Hundens rörelserna skall vara flotta. Den byter travet lätt till galopp, som för den är en angenäm rörelseform. Rörelserna skall vara parallella. I arbetet är finsk lapphund rask och snabb.

.

Jag använder henne inte till vallning, renvallning, och kan användas som jakthund, ofta till småvilt, och även som spårhund. Men om ni skaffar en finsk lapphund då kanske ni vill ha den till det. :)



Kommentarer

♥Kommentera gärna, men tänk på vad du skriver och det gäller inte bara hos mig. Skulle du nu kommenterna så ska du få en till läsare för jag kommer svara på den! Tack i förhand och jag hoppas du får en fortsatt bra dag!! Länkbyten - gör jag ibland, det skadar inte att fråga. Bloglovin'- Jag finns på bloglovin och det är samma där fråga så får vi se. OBS! Kopiera inte mina bilder utan tillåtelse!

♥Ditt Fina Namn:
♥Du kanske kommer tillbaka?

♥E-postadress: (Bara jag ser den)

♥Din hemsida:

♥Din kommentar nedan:

Trackback
RSS 2.0